Ahad, 18 November 2012

Doa Agar Hilang Keinginan Untuk Berzina

Disarankan ibubapa mengamalkannya untuk anak-anak..


اللَّهُمَّ اغْفِرْ ذَنْبَهُ وَطَهِّرْ قَلْبَهُ وَحَصِّنْ فَرْجَهُ
Makudnya: Ya Allah, ampunkanlah dosanya, bersihkanlah hatinya dan peliharalah kemaluannya.




Renungan Hadis

Daripada Abu Umamah r.a beliau bercerita:

Suatu hari seorang pemuda datang kepada Nabi SAW, lalu dia berkata: Wahai Rasulullah. izinkan saya berzina. Lalu para sahabat yang hadir menoleh kepada pemuda itu dan mencemuhnya. Lalu Rasulullah SAW memanggilnya: Mari dekat sini. Dia pun duduk dekat Rasulullah.

Rasulullah berkata: Adakah kamu suka zina itu terjadi pada ibu kamu? Pemuda itu menjawab: Tidak, demi Allah, Moga Allah menjadikan aku tebusanmu (iaitu sekiranya engkau ditawan, aku rela jadi tebusanmu). Baginda bersabda: Begitu juga orang lain tidak suka zina itu terjadi pada ibu mereka.

Baginda bersabda lagi: Adakah kamu suka zina itu terjadi pada anak perempuanmu? Pemuda itu berkata: Demi Allah, moga Allah menjadikan aku tebusanmu. Baginda bersabda: Begitu juga orang lain tidak suka zina itu terjadi pada anak-anak perempuan mereka.

Baginda bersabda lagi: Adakah kamu suka zina itu terjadi pada saudara perempuan kamu? Pemuda itu menjawab: Demi Allah, moga Allah menjadikan aku tebusanmu. Baginda bersabda: Begitu juga orang lain tidak suka zina itu terjadi pada saudara perempuan mereka.

Rasulullah berkata lagi: Adakah kamu suka zina itu terjadi pada ibu saudaramu (sebelah ayah)? Pemuda itu berkata: Demi Allah, moga Allah menjadikan aku tebusanmu. Baginda bersabda: Begitu juga orang lain tidak suka zina itu terjadi pada ibu saudara mereka.

Rasulullah berkata lagi: Adakah kamu suka zina itu terjadi pada ibu saudaramu (sebelah ibu)? Pemuda itu berkata: Demi Allah, moga Allah menjadikan aku tebusanmu. Baginda bersabda: Begitu juga orang lain tidak suka zina itu terjadi pada ibu saudara mereka.

Kemudian Rasullullah meletakkan tangannya di (dada) lelaki itu dan berdoa: Ya Allah, ampunkanlah dosanya, bersihkanlah hatinya dan peliharalah kemaluannya. Sesudah itu pemuda tersebut berpaling ( tidak berkeinginan) untuk berzina.

-Riwayat Ahmad-





sumber: Majalah Solusi

Hangat Dari Internet Raya:

Related Posts

Doa Agar Hilang Keinginan Untuk Berzina
4/ 5
Oleh

Apa komen anda?